Aktuální informace k rekonstrukci Negrelliho viaduktu

Vážení občané Karlína, a všichni, kteří se zajímáte o dění kolem Negrelliho viaduktu od zahájení jeho rekonstrukce.

Vánoční i Novoroční svátky jsou za námi a magický letopočet 2020 vám doufám přinese jen samá pozitiva a splnění přání, která jste si do Nového roku předsevzali.

Jedno takové přání bychom vám rádi splnili i my, stavbaři. Po třech letech útrap a omezení se blíží dokončení velmi náročné rekonstrukce exponované důležité dopravní stavby v samém centru Prahy. Ano, blíží se dokončení spojení Masarykova nádraží a stanice Bubny na druhém břehu Vltavy po zrekonstruovaném železničním mostě, Negrelliho viaduktu. Obnovení vlakového provozu je naplánováno na letošní červen a vzhledem k postupu prací na železničním svršku, je velký předpoklad, že se nám to podaří. Definitivní úpravy prostoru kolem a pod viaduktem si vyžádají časové období delší. Některé úpravy ploch budou definitivní, jiné s ohledem na budoucí využití vlastníkem pozemků Prahou, pouze dočasné. Celkové ukončení a předání díla investorovi je reálně konec roku 2020.

Vážení občané,

tak jako v předešlých letech bych vám rád nastínil několik omezení, která se vás i tentokráte dotknou, i když nebudou tak drastická jako třeba v minulém roce. Začátek února přinese omezení pro veškerý provoz pod železničním mostem u vjezdu do ANF Florenc na ulici Prvního pluku. Toto omezení bude jednodenní a je z důvodu provedení zátěžové zkoušky nového ocelového mostu. MHD a veškerý provoz bude odkloněn ulicemi Pernerova a Křižíkova. Trasa bude dostatečně označena jako v minulosti a tak by vám toto omezení nemělo přinést vetší komplikace.   Průjezd pod mostem na ulici Křižíkova bude omezen v měsíci dubnu a květnu vždy částečně, pro dokončení kamenných obkladů pilířů mostu. Současně i zde proběhnou zátěžové zkoušky obou nových konstrukcí.   Uzavření tramvajového provozu na ulici Sokolovská pod železničním mostem je naplánována na 4.4.2020.   Dále bude omezen provoz tramvají na Bubenském nábřeží v termínu 23-24.5.2020. Tyto uzavírky jsou z důvodu zátěžových zkoušek mostních konstrukcí a také pro dokončení odvodnění konstrukcí pod mostem.   Částečné uzavírky nás čekají také na Rohanském nábřeží, kdy bude provoz po dobu dokončovacích prací usměrňován zúžením vozovky ze dvou do jednoho jízdního pruhu.

Doufám, že naše prováděné práce vám nezpůsobí zásadní komplikace při vašich každodenních činnostech.

Omlouvám se tímto všem občanům za neplánované zdržení realizace oprav, které nebyly způsobeny z naší strany. Bohužel extrémní klimatické podmínky v Praze v roce 2002 a hlavně zvýšení provozu na tělese mostu, se negativně odrazilo ve větším rozsahu jeho poškození a proto si následná rekonstrukce vyžádala delší časový prostor. Pevně doufám že nová úprava mostu bude do budoucna dobrou vizitkou našich stavbařů, navazujíce na naše předchůdce v době výstavby a hlavně inspirací pro naše pokračovatele, že tato díla je potřeba i nadále dobře využívat a chránit.

Děkuji za vaši trpělivost, přeji hodně zdraví a celkové pohody v novém roce 2020.

Petr Šantavý
Koordinátor stavby 


Dostávejte aktuality na váš e-mail.
Každý den zasíláme všechny novinky z webu v jedné přehledné zprávě.



Mohlo by vás také zajímat


Zveřejněno: 02.01.2020