Provoz seniorských linek se osvědčil

Seniorská linka, která byla zřízena v souvislosti s pandemií koronaviru, se osvědčila. V současné době na ní pracovníci úřadu zaznamenávají i dotazy, které se týkají běžného života. Z toho důvodu se vedení Prahy 8 rozhodlo pokračovat v jejím provozu. 
Speciální telefonní číslo určené pro pomoc seniorům je stále vytížené. Jenom za poslední dva měsíce roku 2021 využilo této služby přes 300 občanů městské části. Seniorům pomohou například vyřešit možnosti přepravy imobilních občanů a fungují také jako podpora pro osamělé při řešení dalších životních situací.

"Protože se ukázalo, že je to velmi užitečný nástroj pro komunikaci se seniory, ale často také s jejich blízkými rodinnými příslušníky, tak jsme se rozhodli, že tu seniorskou linku zachováme a slouží nám tady od roku 2020 de facto nepřetržitě. Myslím si, že podle počtu volajících a také podle počtu položených dotazů se to ukázalo jako velmi prozíravé řešení. Nejenom v tom počátku, ale i po celou tu dobu, co je seniorská linka v provozu," řekla Vladimíra Ludková (ODS), místostarostka MČ Praha 8.

Aktuálně počet telefonátů ubývá, ale přibývá vážnost témat a těžkých životních situací, které senioři řeší. Městská část se proto rozhodla provoz linky zachovat i nadále.

"Jsou to například otázky po možnosti pomoci vytištění certifikátu, ale samozřejmě je to i celá řada dalších otázek, které se týkají jednak života seniorů, ale obecně i například veřejných prostranství. Jsou to dotazy po sociálních službách, pomoc s dojednáním pečovatelské služby, velmi často se rodiny ptají po možnosti mobilního očkovacího týmu nebo pomoc s dopravou imobilního občana, čili ta škála těch otázek je opravdu velmi pestrá," dodává Vladimíra Ludková (ODS).

Speciální telefonní číslo určené pro seniory tak bude i nadále v provozu každý pracovní den od 9 do 16 hodin.


Dostávejte aktuality na váš e-mail.
Každý den zasíláme všechny novinky z webu v jedné přehledné zprávě.





Mohlo by vás také zajímat

Zveřejněno: 08.02.2022