01 Identifikační číslo:
--- neuvedeno ---
02 Kód:
--- neuvedeno ---
03 Pojmenování (název) životní situace:
Zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových (Czech POINT)
04 Základní informace k životní situaci:
--- neuvedeno ---
05 Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
- u datových schránek pro fyzické osoby a fyzické podnikající osoby – žadatel osobně nebo jím určený zmocněnec na základě úředně ověřené plné moci, která je sepsána za tímto účelem
- u datových schránek pro právnické osoby – jednatel společnosti nebo jím určený zmocněnec na základě úředně ověřené plné moci, která je sepsána za tímto účelem
06 Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Žadatel se dostaví osobně na kontaktní místo veřejné správy
Czech POINT a předloží platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).
V případě ztráty, nebo odcizení přístupových údajů do datové schránky může oprávněná osoba k datové schránce požádat o zneplatnění přístupových údajů a vystavení nových. Ke zneplatnění stávajících přístupových údajů dojde okamžitě, poté bude automaticky odeslán e-mail s odkazem na aktivační portál, kde dojde k vygenerování nových přístupových údajů.
07 Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
Viz bod 6.
08 Na které instituci životní situaci řešit:
Na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT.
Více informací viz bod 9.
09 Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
10 Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).
11 Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Není potřeba žádný formulář.
12 Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Žadatel má nárok na první zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových zdarma; další zneplatnění a opětovné vydání přístupových údajů zdarma je možné po třech letech.
Každé jiné zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových je zpoplatněno správním poplatkem 200 Kč – platí se na místě v hotovosti.
13 Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Na počkání.
14 Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Nejsou.
15 Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Žádné.
16 Elektronická služba, kterou lze využít:
17 Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- zákon č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, v platném znění
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění
(všechny zákony lze vyhledat na portálu veřejné správy)
18 Jaké jsou související předpisy:
--- neuvedeno ---
19 Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
--- neuvedeno ---
20 Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
--- neuvedeno ---
21 Nejčastější dotazy:
--- neuvedeno ---
22 Další informace:
--- neuvedeno ---
23 Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
24 Související životní situace a návody, jak je řešit:
25 Za správnost popisu odpovídá útvar:
26 Kontaktní osoba:
Viz bod 9.
27 Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
11.02.2015
28 Popis byl naposledy aktualizován:
30.11.2018
29 Datum konce platnosti popisu:
--- neuvedeno/neomezeno ---
30 Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
--- neuvedeno ---