Podání stížnosti

03 Pojmenování (název) životní situace:

Podání stížnosti

04 Základní informace k životní situaci:

Předkladatel může podat stížnost písemně, telefonicky nebo ústně v rámci osobního jednání na nedostatky v jednotlivých oblastech působnosti městské části včetně stížností na nevhodné chování zaměstnanců.
Stížnost lze adresovat přímo jednotlivým odborům, do jejichž působnosti předmět stížnosti spadá.
Stížnost by měla obsahovat jméno, příjmení, bydliště a podpis stěžovatele, stěžuje-li se právnická osoba, pak obchodní firmu nebo název, sídlo, označení a podpis statutárního zástupce.

05 Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):

Stěžovateli jsou fyzické osoby nebo právnické osoby.

06 Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:

--- neuvedeno ---

07 Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:

Pro určení, zda podání má charakter stížnosti, je rozhodující obsah a nikoli označení podání. Pokud stížnost svým obsahem naplňuje některý z jiných právních prostředků stanovených zák. č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen správní řád) k ochraně práv a zájmů osob (např. odvolání, obnova řízení, námitka podjatosti, opatření proti nečinnost atp.) je za splnění podmínek správního řádu s tímto podáním nakládáno v souladu s příslušným právním institutem. V takovém případě příslušný odbor musí podatele písemně informovat o vyhodnocení jeho podání a o způsobu vyřizování. Nastanou-li pochybnosti o úmyslu stěžovatele, musí příslušný odbor věc s ním projednat tak, aby bylo možné jednoznačně stanovit způsob vyřizování.

Stěžovatel ústně, písemně nebo elektronicky podá stížnost příslušnému orgánu městské části. Není-li označen ve stížnosti jako adresát konkrétní orgán, je příjemcem odbor kancelář starosty. Písemné stížnosti jsou přijímány podatelnou a přidělovány jednotlivým sekretariátům a odborům podle Spisového a skartačního řádu ÚMČ.
Ústní stížnost je povinen přijmout každý zaměstnanec MČ zařazený do ÚMČ a pořídit písemný záznam obsahující jméno a adresu stěžovatele, předmět stížnosti, datum, jméno a funkci zaměstnance pořizujícího záznam.
Záznam podepisuje zaměstnanec a stěžovatel, jemuž se předá jedna kopie záznamu.
Každý zaměstnanec MČ zařazený do ÚMČ je povinen přijmout telefonickou stížnost a pořídit o ní písemný záznam s uvedením jména a adresy stěžovatele (jsou-li sděleny) a předmět stížnosti.

08 Na které instituci životní situaci řešit:

Na Úřadu městské části Praha 8.
Více informací viz bod 9.

10 Jaké doklady je nutné mít s sebou:

Potřebné podklady, které prokazují či ověřují tvrzení uváděná ve stížnosti, pokud je má stěžovatel k dispozici.

11 Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:

Formulář není předepsán.

12 Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:

Nejsou předepsány.

13 Jaké jsou lhůty pro vyřízení:

Jeden až dva měsíce.

14 Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:

Žádní.

15 Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:

Žádné.

16 Elektronická služba, kterou lze využít:

28 Popis byl naposledy aktualizován:

08.04.2016

29 Datum konce platnosti popisu:

--- neuvedeno/neomezeno ---
Nabídka návodů