Zeptejte se

Zasláním příspěvku souhlasíte s podmínkami uveřejňování.

Vážení občané, máte-li dotaz týkající se chodu městské části Praha 8 nebo Úřadu městské části Praha 8, napište nám. Vaše dotazy budou zodpovězeny příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 8. Zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Zodpovídány nebudou příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, komerčního charakteru, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy.

Dotazy jsou spolu s odpověďmi zveřejňovány na této stránce. Zveřejňovány jsou pouze příspěvky, které neporušují zmíněná pravidla.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, případně týká-li se širšího a komplexnějšího tématu, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu nebo osobně po sjednání schůzky.

Zasláním příspěvku poskytujete právo k jeho používání či reprodukování.

 

Téma Řadit podle data
Vyhledávání:

Vložit otázku do tohoto tématu

*
*
 
*
Odečtěte od sebe čísla devět a tři
 
 

Zodpovězené dotazy pro toto téma


1 2 
  • Otázka: Rezervačni systém (Helena Bahenská 08.06.2022 18:34) – Webové stránky
    Sdílet
    Chtěla bych se zeptat, kdy se otvirá rezervační systém na další měsíc pro vydání nového pasu? Červen je plný a v červenci jsou již plné 2dny a ostatní dny nelze zadat. Děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (14.06.2022 15:01)
      Vážená paní Bahenská,

      volné termíny pro rezervaci se uvolňují po jednotlivých dnech. Vždy ráno v 8.00 hod. se uvolní nový termín v tom případě, kdy 30. den připadne na úřední den (pondělí až čtvrtek). Aktuální den se do lhůty nepočítá, lhůtu 30 dnů je nutné vždy počítat od následujícího dne. Dne 15.6.2022 se tak uvolní termíny na 14.7.2022, 18.6.2022 se uvolní termíny na 18.7.2022 atd.
      Rezervace termínu není podmínkou pro podání žádosti o cestovní pas. V úředních hodinách lze žádost vždy úspěšně vyřídit i bez předchozí rezervace termínu.

      S pozdravem

      vedoucí oddělení evidence obyvatel a osobních dokladů
      odbor občansko-správní (OSO)
  • Otázka: Vyjasnění práv občanů z vyhlášky 145/2015 (Miroslav Hrubý 29.01.2022 15:46) – Webové stránky
    Sdílet
    Vážený úřade, prosím o orientaci ve věci nových pravidel whisteleblowingu. Kde lze na webovém portálu MČ najít veřejně přístupné stránky; speciální adresu pro příjem oznámení v el. podobě; resp. adresu či jméno určené příslušné kontaktní osoby MČ?
    Děkuji.
  • Otázka: Část osobních dokladů (Roman Chládek 03.06.2021 12:35) – Webové stránky
    Sdílet
    Dobrý den,
    Chtěl bych se zeptat, kdy bude opět plně funkční zobrazení jaké jsou aktuálně osobní doklady k vyzvednutí a kdy bude opravena provozní doba této části úřadu. Informování stylem papírku s aktuální otevírací dobou a data z listopadu 2020 mi nepřipadají zrovna aktuální.
    Děkuji za odpověď
    • Odpověď: (08.06.2021 14:13)
      Vážený pane Chládku,

      údaje o vyhotovených osobních dokladech, které je možné vyzvednout, byly na webových stránkách Úřadu městské části Praha 8 aktualizovány.
      Rovněž byly opraveny údaje o úředních hodinách pro veřejnost.
      Děkujeme Vám za upozornění.

      S pozdravem

      vedoucí oddělení evidence obyvatel a osobních dokladů
      odbor občansko-správní (OSO)
  • Otázka: konec platnosti OP 18.5.2021 (Ivan Šinfeld 26.03.2021 9:21) – Webové stránky
    Sdílet
    Vážení, chtěl jsem si zarezervovat termín žádosti o nový OP, ale: po + st duben jsou již obsazené, květen není aktivní!! Co mám dělat? Děkuji předem za laskavou odpověď.
    • Odpověď: (29.03.2021 12:23)
      Vážený pane Šinfelde,

      termíny v rezervačním systému jsou vypsané na následující měsíc. Pokud jsou zaplněné, je třeba dorazit bez objednání osobně v úředních dnech (pondělí a středa). 

      Děkujeme za pochopení.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: archiv úřední desky (Petr Dvořák 26.05.2020 14:53) – Webové stránky
    Sdílet
    Dobrý den, bylo by možné zpřístupnit archiv úřední desky, tedy aby bylo možné dohledat i oznámení, kterému již uplynula doba pro zveřejnění? Informace v mnohých oznámeních zveřejněných na úřední desce jsou platná a relevantní ještě dlouho po zákonem požadované minimální době pro vyvěšení (např. stále běží lhůta pro podání připomínek, ale oznámení již bylo z úřední desky staženo a nelze ho ani zpětně dohledat). Dalším příkladem může být realizace opatření obecné povahy, kdy praktické provedení např. dopravního značení je zjevně v rozporu se schváleným záměrem, ale samotné rozhodnutí již nelze dohledat. Jsem přesvědčen, že existuje silný veřejný zájem, aby rozhodnutí z úřední desky byla přístupná i po uplynutí termínu vyvěšení. Technická realizace takového řešení rozhodně nemůže být překážkou.
    P.S. Stejně nepochopitelný přístup bohužel aplikuje i MHMP.
    • Odpověď: (29.05.2020 10:29)

      Dobrý den,

      při zveřejňování dokumentů na elektronické Úřední desce se městská část Praha 8 řídí právními předpisy stanovenými lhůtami pro zveřejnění konkrétní písemnosti. Ponechání těchto písemností na Úřední desce po významně delší či neomezenou dobu není vhodné z hlediska přehlednosti pro širokou veřejnost, naopak mohlo by být až matoucí. Zároveň je městská část Praha 8 povinna respektovat také omezení související s právní úpravou ochrany osobních údajů (GDPR), kdy správce (Úřad městské části Praha 8) musí osobní údaje shromažďovat pro určité, výslovně vyjádřené a legitimní účely a nesmějí být dále zpracovávány způsobem, který je s těmito účely neslučitelný (osobní údaje tedy nesmí být dále zveřejňovány, pokud pomine doba určená zákonem pro takové zveřejnění). Písemnosti, u nichž uplynula povinná doba pro zveřejnění na Úřední desce, lze v případě zájmu získat na základě žádosti podané dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

      S pozdravem

      Mgr. Tomáš Kudela
      vedoucí oddělení právní
      Odbor právních služeb (OPS)
      e-mail: tomas.kudela@praha8.cz

  • Otázka: konzistentnost jazykové mutace (Jan Židek 25.05.2018 19:48) – Webové stránky
    Sdílet
    Dobrý den,
    dnes jsem se objednal na úřad, stránky byly automaticky česky, kalendář byl však anglicky a vygenerovaná pozvánka také, žřejmě proto, že mám v jazykových preferencích angličtinu výše, než češtinu. Pro mě to, předpokládám, problém není, přinejhorším mě někdo pozdraví anglicky. V návaznosti mám však návrh: jestliže stránky samy nepřepnou explicitně na konkrétní jazykovou mutaci, bylo by možná vhodnější ignorovat preference jazyka prohlížeče kompletně pro konzistentnost a nechat návštěvníka, ať sám zvolí mutaci v plné šíři. Zvolené řešení nepůsobí zcela profesionálně, ačkoliv daná situace jistě nastane velmi zřídka.
    Děkuji za uvážení.
    • Odpověď: (29.05.2018 14:27)
      Vážený pane Židku,

      děkujeme Vám za podnět a omlouváme se za tento stav. 

      Rezervační systém je nasazen pouze v české jazykové mutaci stránek a je nezávislý na redakčním systému webových stránek (je v nich pouze zobrazován, aby si mohl uživatel vyřídit rezervaci v rámci webu MČ a nebyl zbytečně odkazován na externí stránky rezervačního systému). Pokud máte ve svém prohlížeči nastavenou preferenci anglického jazyka, může se opravdu stát, že část textů se Vám bude zobrazovat v českém jazyce a část v anglickém.

      Pokusíme se rezervačnímu systému domluvit, aby jazykové preference uživatelů ignoroval. 

      Přeji Vám pohodové dny a úspěšné vyřízení Vašich záležitostí na úřadu.

      S pozdravem
       
      administrátor webové prezentace MČ Praha 8 (webmaster), referent
      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář tajemníka (OKT)
  • Otázka: CitiVizor na Praze 8 (Marek Beneš 24.03.2018 0:09) – Webové stránky
    Sdílet
    Dobrý den,

    uvažuje Praha 8 implementovat aplikaci CitiVizor https://cityvizor.cz/, případně jiný rozklikávací rozpočet až na úroveň faktur?

    Děkuji,
    Marek Beneš
    • Odpověď: (26.03.2018 8:50)
      Vážený pane Beneši,

      naše MČ pracuje v ekonomickém systému, který je shodný se systémem MHMP, neboť předkládáme veškeré účetní uzávěrky/závěrky a rozbory rozpočtového čerpání v pevně stanovených termínech, tzn. pracujeme v kompatabilním systému.

      O změně neuvažujeme, následujeme pokyny MHMP.

      S pozdravem

      vedoucí ekonomického odboru (EO)
  • Otázka: Záloha za oporu (Málek Dušan 29.12.2017 17:33) – Webové stránky
    Sdílet
    Dobrý den, byli jsme dnes bruslit na kluzišti u ZŠ Glowackého a za zapůjčení opory vybírá obsluha u lední plochy 20 Kč za hodinu. Z toho půl hodiny čistí led. O ty peníze snad ani nejde, ale Vy píšete na https://www.praha8.cz/Verejna-kluziste-Prahy-8.html, že půjčení opory je zdarma. Tak jak to tedy je? Díky za info. M.D.
    • Odpověď: (02.01.2018 9:48)
      Vážený pane Málku,

      poplatek za zapůjčení opory byl stanoven na 20 Kč. Vzhledem k velikému zájmu je potřeba, aby se lidé mohli vystřídat.

      Pokud je v době zápůjčky prováděna údržba plochy, čas zápůjčky se posouvá.

      S pozdravem

      Lubomír Malý
      provozovatel
      e-mail: lubbomir.maly@seznam.cz
  • Otázka: Jak často je aktualizována rubrika "stav žádostí o .... pasy ? (Jiří Voneš 23.05.2017 10:00) – Webové stránky
    Sdílet
    Bude aktualizována rubrika "Stav žádostí o ... cestovní pasy" ?
  • Otázka: nový OP (Jan Folk 09.01.2017 16:47) – Webové stránky
    Sdílet
    Dobrý den, na stránkách MÚ prý zjistím, že mám hotový nový OP. Tento odkaz nemohu najít. Prosím o radu - cestu, jak se k odkazu dostanu. Děkuji.
    • Odpověď: (10.01.2017 10:52)
      Vážený pane Folku,

      informace je uvedena v článku Stav podaných žádostí o občanské průkazy a cestovní pasy. Odkaz na článek je uveden např. na hlavní stránce webu MČ (Stav vydání dokladů), nebo lze využít vyhledávací pole na stránkách. Doporučuji vyhledávat pomocí výrazů jako občanský průkaz, hotový občanský průkaz, vyhotovený doklad apod. Informaci o vyhotovených dokladech můžete dostat také na Váš e-mail. Viz informace ve zmíněném článku.

      S přáním příjemných dnů

      Mgr. Tomáš Vlk
      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář tajemníka (OKT)


12