Zeptejte se

Zasláním příspěvku souhlasíte s podmínkami uveřejňování.

Vážení občané, máte-li dotaz týkající se chodu městské části Praha 8 nebo Úřadu městské části Praha 8, napište nám. Vaše dotazy budou zodpovězeny příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 8. Zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Zodpovídány nebudou příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, komerčního charakteru, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy.

Dotazy jsou spolu s odpověďmi zveřejňovány na této stránce. Zveřejňovány jsou pouze příspěvky, které neporušují zmíněná pravidla.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, případně týká-li se širšího a komplexnějšího tématu, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu nebo osobně po sjednání schůzky.

Zasláním příspěvku poskytujete právo k jeho používání či reprodukování.

 

Téma Řadit podle data
Vyhledávání:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*
*
 
*
Sečtěte čísla jedna a čtyři
 
 

1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: úřední hodiny s ohledem na PES5 (Turko Jiří 13.01.2021 16:37) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den,

    předem se omlouvám, že nejsem občan Vaší Městské části, ale občan MČ Prahy 7.

    Velice by mě zajímalo, jak je možné, že Váš úřad může mít úřední hodiny dva dny v týdnu, defacto po celý den, a to bez jakéhokoliv omezení pro veřejnost, když přímo Protiepidemický systém ČR uvedené výslovně vylučuje. Konkrétně uvádí, že úřední hodiny jsou pouze pro
    nezbytnou agendu a jinak má být nařízena práce z domova. Na Vašich stránkách však žádné omezení není zřejmé a také z doslechu vím, že úřední hodiny mají všechny Vaše agendy stejné jako před
    vyhlášením nouzového stavu.

    Mohl bych dostat informaci, na základě čeho se domníváte, že nejsou uvedeným porušována vládou nařízená opatření? Rád bych uvedené oficiálně navrhl také na naší MČ, kde tvrdí, že uvedené s ohledem na PES 5 nejde řešit jinak, než max. ÚH 2x týdně 5 hod. u vybraných agend, u zbylých nařízené pravidelné směny a HO, a také vyvolávací systém pro všechny agendy tak, aby v budově bylo co nejméně lidí.

    Velice děkuji za Váš čas.

    S pozdravem Turko
    • Odpověď: (15.01.2021 13:18)
      Vážený pane Turko,

      podle našeho názoru jsou stávající úřední hodiny stanoveny zcela v souladu s Usnesením vlády ČR č. 1202 ze dne 20.11.2020, neboť omezení úřední doby na 5 hodin 2x v týdnu, jak jsme si již vyzkoušeli, ohrožovalo činnost správního orgánu a nepřiměřeně ohrožovalo práva klientů/ veřejnosti. Samozřejmě v rámci těchto úředních hodin byla přijata ochranná opatření v souvislosti s pohybem občanů po budově.

      S pozdravem

      pověřena vedením odboru občansko-správního (OOS)
  • Otázka: chybějící supermarket v části Horní Libeň (Veronika Č. 08.01.2021 9:21) – Bydlení
    Sdílet
    Dobrý den, mám na Vás prosím dotaz ohledně nějaké vyhlídky výstavby supermarketu v okolí tramvajové trasy mezi Palmovkou a Kobylisy? V této lokalitě jsou pouze vietnamský prodejci a nějaký supermarket by se vzhledem ke stále se rozšiřující výstavbě novostaveb hodil. Je prosím nějaká informace, zda nebude v nově vznikajícím developerském projektu Koti Libeň (zastávka U Kříže) případně na zbývajících prostorách? Velice děkuji.
    • Odpověď: (12.01.2021 15:40)
      Dobrý den,

      bohužel SÚ nemá k dispozici informaci, zda v uvedeném projektu bude nějaký supermarket. Můžeme potvrdit, že v parteru budov jsou nebytové prostory, jejichž využití je v pravomoci vlastníka prostor. Většinou u podobných projektů bývají podobné prostory využity pro poskytovatele služeb veřejnosti, včetně obchodů. 

      S pozdravem

      vedoucí odboru územního rozvoje a výstavby (OÚRV)
  • Otázka: Tříkrálový trh (Tereza Kozáková 09.01.2021 13:05) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, je mi jasné, že kvůli covidové situaci se Tříkrálový trh konat nebude. Ptám se jen, jestli uvažujete o posunutí akce, až se covid. situace uklidní? Je možné přispět, ať finančně či oblečením, na Klokánka, kam výtěžek obvykle chodil? Předem děkuji, Kozáková.
    • Odpověď: (11.01.2021 14:08)
      Vážená paní Kozáková,

      letošní Tříkrálový trh se neuskuteční ani v náhradním termínu vzhledem k nejasnému vývoji epidemiologické situace.
      Děkujeme za Váš zájem přispět organizaci Klokánek. Obraťte se proto, prosím, na ně přímo:
      http://www.klokanek-chabarovicka.cz/jak-mohu-pomoci/

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: Komunální odpad (Poláčková 08.01.2021 16:24) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den,
    narodilo se nám dítě, prosím o radu jak a zda vůbec je třeba nahlásit nového člena rodiny v bytě kvůli platbě za komunální odpad.
    Děkuji
    • Odpověď: (11.01.2021 14:04)
      Vážená paní Poláčková,

      předpokládám, že se jedná o obecní byt. V tom případě, prosím, kontaktujte oddělení bytů MČ Praha 8:
      https://www.praha8.cz/Oddeleni-bytu-a-spravy-pohledavek
      Pokud se jedná o byt v osobním vlastnictví, je třeba toto řešit s příslušným SVJ.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: Letní provoz MŠ (Tereza 05.01.2021 21:18) – Školství
    Sdílet
    Dobry den, chtela bych se zeptat jak bude v letosnim roce resen provoz skolek pres letni prazdniny? Loni bylo nutne dite prihlasit do konce ledna, ale letos jsem zatim nikde nedohledala zadne informace. Dekuji. T.
    • Odpověď: (07.01.2021 14:50)
      Vážená paní Terezo, 

      veškeré informace o letním provozu MŠ, zřizovaných Městskou částí Praha 8, budou zveřejněny nejpozději do konce ledna 2021. 

      Děkuji za pochopení. Klidný den.

      vedoucí odboru školství (OŠ)
  • Otázka: Nepořádek a voda na parkovišti. (A.Ptáček 05.01.2021 10:48) – Životní prostředí
    Sdílet
    Dobrý den,

    otázka ze dne 20.11.2020, nepořádek a voda na parkovacích místech, do dnes nebylo nic uděláno, 3x jsem psal, kdy bude vykonán pořádek na ulici Červenkova a Černého, napadané listí, jehličí, možnost uklouznutí starších lidí, vznik úrazu, nikdo neodpověděl a vše ignorujete a ani jednou jste dotaz nezveřejnili, posílám kopie dotazů nadřízeným k vyjádření, skutek utek.
    Hlavně, že poplatky za modré zóny a kontroly fungují stoprocentně, jenom lidem usnadnit život a parkování nejde.
    AP

    Děkujeme Vám za zaslaný podnět. Vaše závada byla zaregistrována do systému TSK pod identifikačním číslem WZUFIAZ4 a nyní bude zadána ke zpracování konkrétním správcem.
    datum nahlášení: 04.11.2020
    ulice: ČERVENKOVA 523/10
    druh: Závady na komunikacích - Vozovka - Propadlina
    popis závady: 3 roky neustále jsou pod vodou po dešti parkovací místa - počet 6, není možný přístup suchou nohou k autu, výstupu z auta, dostat se k zavazadlovému prostoru - je zapotřebí zakoupit si člun, nebo nafukovací matraci. Trvá to už 3 roky, nefunguje kanalizační vpust, vždy je všechno pod vodou.
    Vámi nahlášenou závadu nyní ověříme na místě a bude posouzena její závažnost. V případě rozhodnutí o opravě zahájíme okamžitě příslušné kroky k výběru zhotovitele a případných dopravních opatřeních podle její závažnosti. Tento nezbytný administrativní proces vyžaduje určitý čas. U drobných závad zhotovitele z ekonomických důvodů vybíráme ve chvíli, kdy je jich zadáno větší množství.

    Prosím Vás tedy o trpělivost, naši technici se závadám plně věnují. O řešení Vámi nahlášené závady Vás budeme dále informovat.

    S úctou tým TSK
    • Odpověď: (06.01.2021 16:04)
      Vážený pane Ptáčku, 

      Váš podnět předáváme správci komunikace (TSK), který je v této věci kompetentní a od kterého jste odpověď již také obdržel.

      S pozdravem 

      pověřený vedením odboru dopravy (OD)
  • Otázka: Neuklizene listi (Jiří Novotný 17.12.2020 18:09) – Životní prostředí
    Sdílet
    Obracím se na Vás s dotazem,proč se neuklízí spadané listí ze stromů? Jedná se zejména o ulice, chodníky a parky v Bohnicích např.ul. Toruňská,Ústavní, Katovická a nejenom v těchto ulicích. Není na pořadu dne se zamyslet nad systémem úklidu a práce firem , kteří se o tyto pozemky starají. Kontroluje to vůbec někdo a řeší někdo případně nedostatky po těchto firmách? Děkuji za odpověď. J.Novotny.
    • Odpověď: (06.01.2021 16:01)
      Dobrý den pane Novotný,

      Děkujeme za váš podnět. V prosinci 2020 byl realizován úklid listí na všech pozemcích MČ Praha 8 a následně byly práce i odkontrolovány.
      V ulicích Toruňská, Ústavní, Katovická a v dalších ulicích nejsou všechny pozemky ve správě MČ Praha 8 a proto jejich úklid nezajišťujeme.

      S pozdravem

      odbor životního prostředí (OŽP)
  • Otázka: Infokanál Praha 8 (Martin Krška 05.01.2021 20:09) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, rád bych se zeptal, zda funguje stále Infokanál Prahy 8 https://m.praha8.cz/Infokanal-Praha-8.html pro komunikaci s občany prostřednictvím SMS (zdá se, že už nefunguje) či zda náhodou neuvažujete o zavedení služby Mobilní rozhlas v případě mimořádných událostí. Díky za odpověď.
    • Odpověď: (06.01.2021 14:00)
      Vážený pane Krško,

      Vámi zmíněnou službu již neprovozujeme.
      O zavedení služby Mobilní rozhlas zatím neuvažujeme.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: koureni v okoli OSSZ Praha 8 (kadanik 05.01.2021 16:19) – Ostatní
    Sdílet
    Dobry den,
    chci se zeptat co mam delat resp kde nahlasit koureni zamestnancu OSSZ resp Financni spravy, v okoli uvedenych budov a zejmena v zakouti na Na dlazdence 2a , prikladam link s fotkou :
    https://ibb.co/ZdJy1MS

    Desne mne to obtezuje proto tudy chodim denne s detma a musim to dychat
    dekuji
    • Odpověď: (06.01.2021 13:55)
      Vážený pane Kadaníku,

      Vámi zmíněný úřad nespadá pro ÚMČ Praha 8. Vaši stížnost tedy postupujeme přímo do OSSZ.

      S pozdravem

      oddělení komunikace, vnějších vztahů a infocentra
      odbor kancelář starosty (OKS)
  • Otázka: ověření podpisu v místě bydliště (Darina Kandráčová 04.01.2021 15:19) – Ostatní
    Sdílet
    Dobrý den, potřebujeme ověřit podpis na listinu, ale bohužel babička je nechodící. Je možné zajistit přes úřad někoho, kdo by k babičce zašel domů. Jedná se o ulici Vřesovou, Praha 8.
    Děkuji
    • Odpověď: (05.01.2021 15:37)
      Vážená paní Kandráčová,

      potvrzuji, že Vámi požadovaná služba je běžně zajišťována na základě objednání referentkami občansko-správního odboru Úřadu městské části Praha 8, a to v souladu s § 15 zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování, ve znění pozdějších předpisů. Nicméně je nutno konstatovat, že na základě znění zákona Úřad městské části Praha 8 nemá zákonnou povinnost tuto službu poskytovat, a proto v současné situaci, kdy je pro celé území ČR z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 vyhlášen nouzový stav, a ve smyslu Usnesení Vlády ČR ze dne 21. října 2020 č. 1080 o přijetí krizového opatření o omezení činností orgánů veřejné moci a správních orgánů, není tato služba poskytována.

      Nicméně, pokud je z Vaší strany možnost dopravit babičku do budovy Úřadu Městské části Praha 8 ( U Meteoru 6, Praha 8 – Libeň ), lze s vedoucí správního oddělení paní Jitkou Dvořákovou na tel. 222 805 543 domluvit přednostní ověření podpisu u přepážky, popř. před budovou úřadu.

      Jinak doporučuji se s žádostí o ověření podpisu v domácím prostředí obrátit na notáře.

      S pozdravem 

      pověřena vedením odboru občansko-správního (OOS)