Zeptejte se

Zasláním příspěvku souhlasíte s podmínkami uveřejňování.

 

Téma Řadit podle data
Vyhledávání:

Vložit otázku do tohoto tématu

*
*
 
*
Odečtěte od sebe čísla čtyři a dva
 
 

Zodpovězené dotazy pro toto téma


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Doprava Zenklova, Bulovka (Jiří Frait 28.05.2020 9:14) – Doprava
    Sdílet
    Dobrý den,
    mám spíše připomínku, než otázku, ale nevím kam se případně obrátit, tudíž Vás poprosím o případné nasměrování.

    Včera jsem se poprvé setkal s uzavírkou levého odbočovacího pruhu na křižovatce ulic Zenklova/ Na stráži a nestačil jsem se divit vlastním očím, protože způsob označení je možná v souladu s pravidly značnení, nicméně naprosto v rozporu se zdravým rozumem. Věc se má tak, že pokud se člověk blíží ulicí Zenklova ve směru od Kobylis, je na úrovni podjezdu pod Pražským okruhem sice svislým značením upozorněn na práce na silnici a zúžení vozovky, nicméně pokud se blíží ke křižovatce, již z dálky se orientuje dle cedulí nad jízdními pruhy, které nejsou přeškrtnuté, tudíž předpokládá, že se jedná pouze o nějaké zúžení jízdního pruhu a ne jeho uzavření. Ve chvíli, kdy se přiblíží ke křižovatce vidí uzavření levého odbočovacího pruhu, ale vzhledem k provozu nevidí žádné další značení protože se v pravém pruhu setkávají auta sjíždějící z okruhu a situaci neulehčující řidiči nerespektující zůžení pruhů a vodorovné šrafování, kteří následně mají v plánu odbočení doprava. Díky tomu je v poslední chvíli vidět přenosné svislé značení (nízké a přes automobily v podstatě neviditelné), které upravuje řazení jízdních pruhů tak, že prostřední pruh se mění na odbočovací doleva a pravý na průběžný a odbočovací doprava. V tu chvíli zde nastávají dva problémy. První problém je, že se najednou narychlo řadí vozidla do pravého pruhu, aby mohla pokračovat a druhý problém je ten, že se následně za křižovatkou setkávají s vozidly, jejichž řidiči používají nyní odbočovací pruh doleva jako průběžný (jak byli zvyklí) vzhledem k tomu, že díky "kvalitě" označení neměli v podstatě možnost vidět přenosnou ceduli upravující jízdní pruhy. Tudíž sečteno a podtrženo zde Není přeškrtnuté značení nad jízdními pruhy, není přeškrtnuté vodorovné značení na vozovce a je zde umístěno svislé značení tak že je vidět jen ani ne v polovině případů. Vím že začíná být "dobrým zvykem" vydávat jakákoli, byť sebehloupější nařízení s tím, že si občané poradí a pokud ne, budou persekuováni pokutou, nicméně si myslím, že zrovna doprava, již tak naprosto zoufalá, by měla být řešena s rozumem, přehledně a přesně tak, aby nedocházelo k zmatečným situacím a následných přidruženým problémům.

    Velice Vám děkuji za případné nasměrování, případně předání mé prosby/poznatku/stížnosti na adekvátní oddělení.

    S přáním krásného dne

    Jiří Frait
    • Odpověď: (29.05.2020 13:35)

      Vážený pane Fraite,

      v této věci je kompetentní odbor pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu, MHMP. Obrátit se můžete na Jiri.Tumpach@praha.eu.

      S pozdravem

      Mgr. Lenka Kaplanová
      vedoucí oddělení silničního správního úřadu
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: lenka.kaplanova@praha8.cz

  • Otázka: Úprava přednosti v jízdě (Petr Lizner 26.05.2020 9:43) – Doprava
    Sdílet
    Dobrý den,
    protože byl kvůli novostavbám zrušen nájezd na Libeňský most směrem od Palmovky z ulice Voctářova, najíždějí všechna vozidla jedoucí z tohoto směru na Libeňský most z ulice Štorchova (po podjetí mostu vlevo), kde na nájezdu na Libeňský most musejí dávat přednost vozidlům jedoucím po Libeňském mostě směrem od Palmovky (viz obrázek).
    Toto mi připadá naprosto nelogické, protože část Libeňského mostu od této křižovatky směrem k Palmovce slouží pouze jako parkovací zóna s minimálním provozem. V této souvislosti se tedy ptám, zda se neuvažuje o změně přednosti v jízdě tak, že přednost budou muset dávat vozidla přijíždějící na toto křížení z Libeňského mostu od Palmovky. Věřím, že by to významně přispělo k plynulosti provozu.
    S pozdravem, Petr Lizner
    • Odpověď: (29.05.2020 13:28)

      Vážený pane Liznere,

      důvod vašeho návrhu je nám zřejmý, výjezd ze Štorchovy ulice na Libeňský most je skutečně dopravně zatíženější, než směr ze slepého konce Libeňského mostu na straně od Palmovky. Je však nutné mít též na zřeteli, že se na Libeňském mostě nachází tramvajová trať v úrovni vozovky (to znamená, že tramvajová trať není na samostatném výškově odděleném drážním tělese) a pro tramvaje platí téměř stejné dopravní předpisy jako pro automobily. Jinými slovy tramvaj jedoucí směrem od Palmovky by musela dávat přednost v jízdě automobilům přijíždějícím ze Štorchovy ulice, což je v rozporu se zásadou preference MHD. Nelze totiž stoprocentně vyloučit, že některá vozidla, zvláště ta rozměrnější, budou při výjezdu ze Štorchovy ulice více nebo méně zasahovat do profilu tramvajové trati. Proto je stávající úprava z hlediska bezpečnosti dopravy výhodnější. Děkujeme za Váš zájem o zlepšení plynulosti dopravy v hlavním městě Praze.

      S pozdravem

      Ing. Jiří Tumpach, MBA
      specialista silničního správního úřadu

      HLAVNÍ MĚSTO PRAHA
      MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY

  • Otázka: Interval na semaforu (Helena Kejmarová 18.05.2020 23:39) – Doprava
    Sdílet
    Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat, zda by bylo možné upravit interval pro přechod na semaforech na křižovatce ulic K Pazderkám x Čimická. Semafory zde byly v minulých dnech vyměněny a nyní jsou intervaly pro přechod na každé straně jinak dlouhé a konkrétně na straně blíže k Pazderkám je interval nyní tak krátký, že i svižnou chůzí se dá dojít sotva do poloviny přechodu, což jelikož se jedná o celkem rušnou komunikaci, není úplně příjemné. Předem mnohokrát děkuji, Kejmarová
    • Odpověď: (28.05.2020 14:23)

      Vážená paní Kejmarová,

      na základě Vašeho podnětu bylo oddělením řízení dopravy TSK provedeno místní šetření na SSZ 8.273 Čimická – K Pazderkám. Konstatujeme, že podnět týkající se nedostatečné délky volna pro plynulé přejití obou částí děleného přechodu přes ulici K Pazderkám je oprávněný. Nastavení světelné signalizace není v souladu se schváleným dopravním řešením. Dále byla při místním šetření zaznamenána nedostatečná délka signálu volno na vjezdu z Čimické ulice ve směru od Čimic.
      Vzhledem k tomu, že je světelná signalizace po obnově technologie ve zkušebním provozu, byl předán požadavek na obě úpravy dodavateli obnovy technologie světelné signalizace. Po úpravě by měla být délka volna pro chodce dostatečná pro přejití obou pásů ulice K Pazderkám.

      S pozdravem

      Mgr. Lenka Kaplanová
      vedoucí oddělení silničního správního úřadu
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: lenka.kaplanova@praha8.cz

  • Otázka: doprava (Dalibor Nováček 24.05.2020 12:27) – Doprava
    Sdílet
    Potvrzujeme přijetí Vašeho příspěvku.

    Zaslaný příspěvek:
    Dobrý den. Často jezdím z Bohnic k zoologické zahradě. Silnice je poměrně úzká, několik serpentin a dle mě poměrně nebezpečná při míjení vozidel. K bezpečnosti by jistě přispělo, kdyby byla označena střední plná čára, která je, bohužel,až dole před stopkou. Upřímně-nechápu,proč tohle značení chybí. Děkuji za odpověď.


    V nejbližším možném termínu bude Váš příspěvek postoupen kompetentní osobě.
    Po zpracování bude zveřejněn spolu s odpovědí na stránkách MČ Praha 8 dle podmínek uvedených v oblasti Zeptejte se / Hlášení závad. Odpověď Vám zašleme také na e-mail.
    Pozn. Dosud bez odpovědi!
    • Odpověď: (28.05.2020 14:17)

      Vážený pane Nováčku,

      komunikace K Bohnicím, tzv. serpentiny, se nachází na území MČ Praha 7, kde státní správu vykonává odbor dopravy ÚMČ Praha 7, který je v této věci kompetentní.

      S pozdravem

      Mgr. Lenka Kaplanová
      vedoucí oddělení silničního správního úřadu
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: lenka.kaplanova@praha8.cz

  • Otázka: Nevyužívání vyhrazeného parkovacího místa pro ZTP (Martin Novák 05.05.2020 12:02) – Doprava
    Sdílet
    Dobrý den, existuje nějaký způsob obrany proti lidem, kteří ubírají na parkovišti místo tím, že mají zřízeno vyhrazené parkovací místo pro ZTP, aniž by na něm za poslední rok někdo parkoval? Platí se za toto reservé? Je povinnost jej využívat? Děkuji.
    • Odpověď: (18.05.2020 15:29)

      Vážený pane Nováku,

      vyhrazená parkovací stání pro držitele průkazu ZTP,ZTP/P jsou na základě žádosti zřizována bezplatně. Uživatel je povinen vyhrazené parkovací stání využívat obvyklým způsobem. Pokud se Vám jedná o konkrétní nevyužívané vyhrazené parkovací stání, tak ho uveďte.

      S pozdravem

      Simona Ďurkovičová 
      Oddělení silničního a správního úřadu
      Odbor dopravy (OD)
      e-mail: simona.durkovicova@praha8.cz

  • Otázka: Vrácení autobusu 166 do areálu Bulovky (Kovářová Zdenka 13.05.2020 11:56) – Doprava
    Sdílet
    Zajímalo by mně kdy se vrátí autobus c. 166 do areálu Bulovky. A jak je to s vjezdem taxi.
    • Odpověď: (18.05.2020 15:09)

      Vážená paní Kovářová,

      Zatím je průjezd autobusové linky č. 166 areálem Nemocnice Na Bulovce přerušen do odvolání. Bližší informace odbor dopravy bohužel nemá.
      https://pid.cz/vyluky/nemocnice-bulovka-2/

      Zda je nějakým způsobem omezen vjezd taxi do areálu uvedené nemocnice, tyto informace odbor dopravy nemá.
      Doporučuji se obrátit s tímto dotazem přímo na tuto nemocnici.
      http://bulovka.cz/kontakty/

      S pozdravem

      Marek Černý
      oddělení silničního správního úřadu
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: marek.cerny@praha8.cz

  • Otázka: Zábor komunikace při rekonstrukci kanalizace Střelničná (Jiří Bouček 28.04.2020 11:04) – Doprava
    Sdílet
    Vážení,

    vznáším dotaz jménem našeho SVJ ohledně záboru komunikace a dalších souvisejících věcí při rekonstrukci kanalizace v ulici Střelničná před popisnými čísly 1019 a 1020.

    Můj dotaz má několik bodů:
    1. Do kdy bude zábor v tomto místě trvat? (povolení místní úpravy provozu schválené PČR bylo tuším do cca jara tohoto roku, ale nemám si to, jak ověřit, protože na vývěsce P8 už není k dohledání)
    2. Zařízení staveniště včetně vjezdu již, dávno neodpovídá povolenému uspořádání.
    3. Nákladní vozidlo používané na stavbě působí několik problémů:
    - pravděpodobně není díky svému věku v ideálním stavu, ve zvýšené míře z něho teče olej viz. fotografie
    - každé ráno je na několik desítek minu spuštěno na volnoběh a výfukovými plyny zamoří veškeré byty v okolí které mají tu smůlu, že zrovna větrají. To se pak děje opakovaně během dne.
    - Asfaltový kryt ulice Pakoměřická, který byl ve špatném stavu již před stavbou je pravidelným provozem těžkého nákladního auta již ve stavu hrozícím poškozením osobních automobilů.
    4. Značné, dlouhodobé omezení parkovacích míst. Za modré zóny platíme poplatek stále ve stejné výši, ale možnost parkovat u bydliště je značně omezena.
    Stavbu s výše uvedenými omezeními včetně denního zatížení obyvatel emisemi snášíme již rok s tím vědomím, že údržba infrastruktury je nutná, ale vše má svou míru.
    Potřebuji tedy vědět:
    - Do kdy budou omezení trvat?
    - Jakým způsobem a kdo zajistí ukončení obtěžování okolí emisemi z na volnoběh běžícího starého vznětového motoru? (tenhle asi neplní z žádných požadavků EURO)
    - Jakým způsobem proběhne oprava komunikace v ulici Pakoměřická a kdo ji zajistí? (vzhledem k tomu, že jsme obyvatelé Prahy 8 a za povolení parkování v modré zóně, mimo jiné i v ulici Pakoměřická, platíme Praze 8, doufám, že odpověď nebude: „komunikace je v majetku HMP, obraťte se na magistrát“!
    Ale spíše bude ve smyslu: „v rámci vstřícného fungování odborů Prahy 8 zajistíme opravu komunikace a v případě, že není v našem majetku opravu dohodneme s magistrátem“
    - Jakým způsobem se zohlední omezí parkování obyvatel v rámci poplatků za modré zóny?

    S pozdravem
    Ing. Jiří Bouček
    • Odpověď: (15.05.2020 11:57)

      Vážený pane Boučku,

      Vámi zmiňovaný zábor bude na místě až do 31. 12. 2020. Zvláštní užívání pozemní komunikace (zábory) nemají vliv na výši ceny za parkovací oprávnění v zónách placeného stání.
      Váš dotaz jsme předali k vyjádření zhotoviteli, které přikládáme.

      S pozdravem

      Michal Komenda
      pověřený vedením oddělení zón placeného státní
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: michal.komenda@praha8.cz

      Dobrý den.

      Na základě stížnosti občanů jsem prověřil aktuální stav na stavbě a konstatuji:

      Stavba Rekonstrukce kanalizace a vodovodních řadů Klapkova – jih
      je stavbou liniovou, která probíhá těsné blízkosti tram provozu. Proto jsou zábory v ul. Klapkova minimální a není zde místo pro zázemí stavby. Součástí stavby byla výstavba stavebního objektu v ulici Pakoměřická, kde byla možnost vybudovat zázemí stavby. Práce jsou prováděny hornickým způsobem a jsme pod dohledem statní báňské správy, ze kterého vyplývají zákonné povinnosti např. na stanoviště závodního, umístění a místo pro případnou lékařskou pomoc. Investor stavby požaduje místo na konání kontrolních dnů a takhle velké stavby je to nutnost. Další součástí našich povinností vyplývajících ze zákonů a vyhlášek je zajistit sociální a hygienické  zázemí pro stavbu při pracích prováděných hornickým způsobem. Kontroly provádí příslušná hygienická stanice.

      Nákladní vozidlo je v řádném technické stavu. Jedná se o starší nákladní automobil se speciální nástavbou pro kontejnery. Při nastartování musí min. 20 min běžet, aby se natlakoval v rozvodech vzduch hlavně brzd. Po dohodě s provozem přesuneme zásobování stavby do nového  záboru v Klapkově ulici – začátkem června a tím odstraníme hlavní zdroj stížností.

      Neuspokojivý stav živičného krytu je v kompetenci TSK. Ale logicky nejprve se opravují všechny podzemní sítě a teprve následně se řeší opravy povrchů. Zhotovitel na konci stavby uvádí povrchy do původního stavu. 

      Jsme si vědomi, že záborem a několika měsíční činností v něm i jeho okolí omezujeme občany přilehlých bytových domů. Ale zároveň upozorňujeme, že se jedná o stavbu, kde MHMP opravuje veřejnou kanalizaci a vodovod i pro nespokojené a stěžující si občany. Tím že se předejde havarijním stavům na dotčených inženýrských sítí investor – město do budoucna zvyšuje komfort a pohodlí života všech občanu na několik let dopředu.

      Je škoda, že stěžující si občané a obzvlášť jestli se jedná o zástupce SVJ, nekontaktovali stavbu jako první krok k okamžité nápravě před stížnostmi na příslušné úřady.
      Mohlo dojít k vzájemné dohodě, rychlejší nápravě a i drobným kompenzacím nad rámec našich povinností ve prospěch SVJ.

      P.S.
      Za 30 let praxe jsem se s tím u SVJ nesetkal.

      S pozdravem a děkuju.

      Pavel Havlovic

  • Otázka: parkování (Zelenka 09.05.2020 8:16) – Doprava
    Sdílet
    Ulice Bergerova zřejmě není parkoviště, ale parkuje se tam uprostřed. Ptám se jestli to je možné? Děkuji Zelenka
    • Odpověď: (11.05.2020 15:36)

      Vážený pane Zelenko,

      parkovat tam lze pouze na vyznačených parkovacích stáních.

      S pozdravem

      Michal Komenda
      pověřený vedením oddělení zón placeného státní
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: michal.komenda@praha8.cz

  • Otázka: Modré zony parkování - ulice Menclova a Štorchova (David VIŠKA 06.05.2020 12:37) – Doprava
    Sdílet
    Dobrý den, rád bych se zeptal, kdy budou zavedeny residentní zony také v ulicích Menclova a Štorchova. Jsme jediná ulice v okolí, kde nejsou zony a pres den je tu spousta aut, jejichž řidiči pak jdou na tramvaj/metro a parkují zde celý den. Díky za odpověď.
    • Odpověď: (11.05.2020 15:32)

      Vážený pane Viško,

      v ulicích Menclova a Štorchova nejsou zóny placeného stání plánovány.

      S pozdravem

      Michal Komenda
      pověřený vedením oddělení zón placeného státní
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: michal.komenda@praha8.cz

  • Otázka: Přechody se světelným znamením (Veronika Vrbová 28.04.2020 16:35) – Doprava
    Sdílet
    Dobrý den,
    neuvažuje někdo prosím o sjednocení semaforů přechodů pro chodce v ulici Rohanské nábřeží? Ptám se z důvodu, že pokud semafor zastaví auta u křížení ulic U Mlýnského kanálu (nebo dokonce u Šaldové), pak přejdou i ostatní chodci na dalších dvou, třech následujících přechodech. Protože v podstatě žádné auto ulicí v tu chvíli nejede. Ale protože předtím chodci zmáčkly semafor v různých časových odstupech, tak hned po té co mohou auta vyjet na zelenou je zastaví červená hned před dalším přechodem a pak i před následujícím a to i když už v té době před přechodem není žádný chodec. Je to k vzteku. Předem děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (06.05.2020 13:44)

      Vážená paní Vrbová,

      s Vaším dotazem se, prosím, obraťte přímo na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, oddělení silničního správního úřadu, v jehož kompetenci je zmiňovaná problematika: tel.: 236 00 4211, e-mail: david.novacek@praha.eu.

      S pozdravem

      Michal Komenda
      pověřený vedením oddělení zón placeného státní
      odbor dopravy (OD)
      e-mail: michal.komenda@praha8.cz