Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Dolákova 1
Adresa: |
Dolákova 1 / čp. 555, 181 00 Praha 8 - Bohnice |
Ředitelka: |
Mgr. Eva Rendlová, tel.: 737 941 823, e-mail: eva.rendlova@dolakova.cz
|
Statutární zástupce ředitele: |
Mgr. Iveta Dvorská, tel.: 774 207 573, e-mail iveta.dvorska@dolakova.cz
|
Zástupce ředitele školy:
| Mgr. Marie Hubálková, tel.:
776 597 480, e-mail marie.hubalkova@dolakova.cz |
Hospodářka školy: |
Bc. Renata Bačkovská, tel. 233 551 651, 777 133 805, e-mail renata.backovska@dolakova.cz
|
Telefonní ústředna: | 775 058 481, 734 223 109 |
ID schránka: | xep27pq |
Školní družina – vedoucí vychovatelka: |
Marcela Hallová, tel.: 607 272 259, e-mail marcela.hallova@dolakova.cz
|
Výchovná poradkyně: |
Mgr. Štěpánka Švarcová, e-mail: stepanka.svarcova@dolakova.cz |
Školní metodik prevence: |
Mgr. Marie Hubálková |
Ekonomka: |
Věra Švarcová, e-mail: ekonomka@dolakova.cz |
Druhé místo poskytovaného vzdělávání nebo školských služeb – MŠ:
|
Dolákova 3 / čp. 598, 181 00 Praha 8 - Bohnice |
Zástupkyně ředitelky pro předškolní vzdělávání: |
Jitka Friedlová, tel.: 233 552 578, e-mail: ms.dolakova@dolakova.cz |
Školní jídelna, odloučené pracoviště: |
Andrea Hulešová, tel.: 283 850 496, e-mail: andrea.hulesova@dolakova.cz |
Vedoucí školní jídelny: |
Gabriela Stušková, tel.: 233 554 766, e-mail: jidelna@dolakova.cz |
Školník:
| Ivan Honar, tel.: 602 615 736
|
Manažer sportovního areálu:
| Pavel Lonk, tel.: 724 073 284
|
Webová prezentace: |
www.zsdolakova.cz |
Školní vzdělávací program základní školy, profilace školy a nabídka mimoškolních aktivit
Škola poskytuje vzdělání podle školního vzdělávacího programu „Tvořivá škola – základ života“, který byl zpracován na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ.
Prvořadou ambicí a snahou je proměnit školu v prostředí, kde se dětem s velmi různorodými vzdělávacími potřebami dostává nejen kvalitní a kvalifikované vzdělávací péče, ale kde se současně cítí bezpečně a spokojeně. Charakter práce má v dětech podporovat možnost pozitivního prožívání, získávání zdravého sebevědomí, rozvíjení kritického myšlení a schopnosti sebehodnocení.
Na co klademe důraz:
- jsme školou rodinného typu
- preferujeme individuální přístup k žákům
- bezproblémovou komunikaci s rodiči a širokou veřejností
- aktivní a tvořivé vyučování
- činnostní, problémové a projektové metody
- prohlubování jazykových znalostí a dovedností žáků
- informační a komunikační technologie
- zdravý životní styl, schopnost estetického a kulturního prožitku
Naše škola může dále nabídnout:- vyučování v odborných učebnách s víceúčelovým a funkčním zařízením (interaktivní tabule, PC učebna, studovna a žákovská knihovna, výtvarná dílna s keramickou pecí, atd.)
- nově zrekonstruované tělocvičny
- rozsáhlý sportovní areál včetně možnosti osvětlení
- školní družinu pro žáky 1.–5. ročníku
- množství volnočasových aktivit v rámci školního klubu (zájmové útvary) a nepovinné předměty
Celkovým cílem školy je poskytovat žákům ucelené základní vzdělání vzhledem k jejich individuálním předpokladům, možnost efektivně využívat volný čas a připravit je na budoucí studium a uplatnění v životě.
Stručná charakteristika ŠVP Tvořivá škola – základ života
V současné době škola poskytuje ve všech ročnících vzdělání podle školního vzdělávacího programu „Tvořivá škola – základ života“, který byl zpracován na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ a plně odpovídá jejím prioritám a profilaci školy (79-01-C/01 Základní škola (RVP ZV) – Školní vzdělávací program). V průběhu školního roku došlo k revizi školního vzdělávacího programu a k zapracování změn, které platí od školního roku 2013/2014. Volitelné předměty, nepovinné předměty nebo zájmové kroužky doplňují u školní vzdělávací plán školy tak, aby reflektovaly individuální potřeby žáků, jejich seberozvíjení a sebepoznání.
Škola v našem pojetí je rodinnou školou a podporuje všechny děti k aktivnímu sebevzdělávání. Náš školní vzdělávací program reflektuje činnostní a tvořivé vyučování, akcentuje důležitost problémového a projektového vyučování. Do výuky zařazujeme takové formy a metody práce, které žáky motivují a pomáhají jim nalézt svůj styl učení. Charakter práce má v dětech mimo jiné podporovat možnost pozitivního prožívání, získání zdravého sebevědomí, rozvíjení kritického myšlení a schopnost sebehodnocení. Vedeme žáky k práci s informacemi a k využívání komunikačních a informačních technologií, podporujeme zavádění a využívání výpočetní techniky do všech předmětů. Všechny učebny na prvním stupni a některé na druhém stupni jsou vybaveny interaktivními tabulemi. Na modernizaci a vybavování učeben se zaměřujeme průběžně.
I nadále je posílena výuka cizích jazyků – škola se stala přípravným centrem na mezinárodní jazykové zkoušky Cambridge ESOL exams. Prvořadý je i rozvoj kulturní a estetické výchovy a sportovních a zájmových činností. Projektové dny, exkurze, semináře, školní akce, adaptační pobyty, poznávací a ozdravně-pobytové zájezdy propojují výuku s běžným životem a rozvíjí klíčové kompetence žáků. Výsledky vzdělávání jsou průběžně prezentovány.
Rovněž spolupráce s externími partnery a poradenskými subjekty umožňuje žákům důkladnou přípravu na budoucí studium a rozšiřuje jejich studijní možnosti.
V roce 2009 bylo realizováno zateplení školy.
Budova školy před zateplením:
Mohlo by vás také zajímat